Choroby autoimmunizacyjne

Dieta ketogeniczna dietetyk online - Choroby autoimmunizacyjne

Jaka dieta w chorobach autoimmunizacyjnych?

Choroby autoimmunizacyjne to stan kiedy nasz organizm zwraca się przeciwko samemu sobie i zaczyna atakować własne tkanki. Nasz układ immunologiczny zaczyna produkować przeciwciała przeciw własnym komórkom.

Jedn─ů z najpopularniejszych chor├│b autoimmunizacyjnych jest Hashimoto, nasza tarczyca zaczyna si─Ö zmniejsza─ç.

Jaka dieta?

1. Przede wszystkim nale┼╝y wyeliminowa─ç zbo┼╝a zawieraj─ůce gluten czyli pszenic─Ö, ┼╝yto, j─Öczmie┼ä, owies
  2. Zast─ůpi─ç je komos─ů ry┼╝ow─ů, ry┼╝em dzikim czy basmatii,┬á kasz─ů gryczan─ů, jaglan─ů, topinambur, batatami.
  3. Zrezygnowa─ç z pestek, orzech├│w, poniewa┼╝ zawieraj─ů one kwasy nienasycone utlenione, kt├│re maj─ů dzia┼éanie prozapalne.
  4. Zamie┼ä t┼éuszcze ro┼Ťlinne na zwierz─Öce, zw┼éaszcza te u┼╝ywane do sma┼╝enia, ro┼Ťlinne podczas sma┼╝enia ulegaj─ů spaleniu, tworz─ů si─Ö zwi─ůzki szkodliwe dla naszego zdrowia, zwi─ůzki trans, a t┼éuszcz zwierz─Öcy jest stabilny, dostarcza nam cholesterolu, kt├│ry jest sk┼éadnikiem ka┼╝dej kom├│rki i naszego m├│zgu, ma wp┼éyw na produkcj─Ö kortyzolu oraz hormon├│w p┼éciowych, a tym samym na ca┼é─ů gospodark─Ö hormonaln─ů.
  5. Zalecana dieta surowa, lekka obr├│bka termiczna, produkty blanszowane, lekko grillowane mi─Öso, warzywa na parze, czy gotowane.
  6. Czytaj etykiety, wybieraj produkty nieprzetworzone, niepaczkowane.  Mi─Öso zamiast kie┼ébasy, owoce zamiast d┼╝em├│w, warzywa zamiast paczkowanych sa┼éatek.

Ogromn─ů rol─Ö odgrywa nasz styl ┼╝ycia. To, jakie mamy nastawienie, nasze emocje. Wszystko zaczyna si─Ö w g┼éowie, je┼╝eli nie zaakceptujemy zmian, to nawet najbardziej ekologiczna ┼╝ywno┼Ť─ç b─Ödzie nam szkodzi┼éa, we wszystkim musi by─ç zdrowy rozs─ůdek. Jedzenie ma spe┼énia─ç funkcje od┼╝ywcze. Wa┼╝ne jest, ┼╝eby nie je┼Ť─ç zbyt cz─Östo. Choroby autoimmunizacyjne po wprowadzeniu zmian w ┼╝ywieniu┬áwchodz─ů w stan remisji, cho─ç czasem wi─Ökszy stres powoduje ich nawr├│t, dlatego tak wa┼╝ne jest nasze nastawienie do ┼╝ycia i my┼Ťli, kt├│re wp┼éywaj─ů na nasze zdrowie i samopoczucie.