Choroby autoimmunizacyjne

Dieta ketogeniczna dietetyk online - Choroby autoimmunizacyjne

Jaka dieta w chorobach autoimmunizacyjnych?

Choroby autoimmunizacyjne to stan kiedy nasz organizm zwraca się przeciwko samemu sobie i zaczyna atakować własne tkanki. Nasz układ immunologiczny zaczyna produkować przeciwciała przeciw własnym komórkom.

Jedną z najpopularniejszych chorób autoimmunizacyjnych jest Hashimoto, nasza tarczyca zaczyna się zmniejszać.

Jaka dieta?

1. Przede wszystkim należy wyeliminować zboża zawierające gluten czyli pszenicę, żyto, jęczmień, owies
  2. Zastąpić je komosą ryżową, ryżem dzikim czy basmatii,  kaszą gryczaną, jaglaną, topinambur, batatami.
  3. Zrezygnować z pestek, orzechów, ponieważ zawierają one kwasy nienasycone utlenione, które mają działanie prozapalne.
  4. Zamień tłuszcze roślinne na zwierzęce, zwłaszcza te używane do smażenia, roślinne podczas smażenia ulegają spaleniu, tworzą się związki szkodliwe dla naszego zdrowia, związki trans, a tłuszcz zwierzęcy jest stabilny, dostarcza nam cholesterolu, który jest składnikiem każdej komórki i naszego mózgu, ma wpływ na produkcję kortyzolu oraz hormonów płciowych, a tym samym na całą gospodarkę hormonalną.
  5. Zalecana dieta surowa, lekka obróbka termiczna, produkty blanszowane, lekko grillowane mięso, warzywa na parze, czy gotowane.
  6. Czytaj etykiety, wybieraj produkty nieprzetworzone, niepaczkowane.  Mięso zamiast kiełbasy, owoce zamiast dżemów, warzywa zamiast paczkowanych sałatek.

Ogromną rolę odgrywa nasz styl życia. To, jakie mamy nastawienie, nasze emocje. Wszystko zaczyna się w głowie, jeżeli nie zaakceptujemy zmian, to nawet najbardziej ekologiczna żywność będzie nam szkodziła, we wszystkim musi być zdrowy rozsądek. Jedzenie ma spełniać funkcje odżywcze. Ważne jest, żeby nie jeść zbyt często. Choroby autoimmunizacyjne po wprowadzeniu zmian w żywieniu wchodzą w stan remisji, choć czasem większy stres powoduje ich nawrót, dlatego tak ważne jest nasze nastawienie do życia i myśli, które wpływają na nasze zdrowie i samopoczucie.