FAQ

Jest to czas zmian szlak├│w metabolicznych jakie zachodz─ů w organizmie, przej┼Ťcie z glukozy jako materia┼éu do wytwarzania energii na cia┼éa ketonowe.

Objawy mog─ů by─ç zr├│┼╝nicowane w zale┼╝no┼Ťci od organizmu, najcz─Ö┼Ťciej jest to b├│l g┼éowy, zawroty, spadek energii, gorsze samopoczucie, nie powinno to trwa─ç d┼éu┼╝ej ni┼╝ 1 -3 dni.

Bardzo wa┼╝ne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, warto pi─ç wod─Ö z sol─ů k┼éodawsk─ů, wa┼╝na jest suplementacja magnezu, potasu ( po kontrolnym badaniu poziomu we krwi ), pomaga piecie bulion├│w ( roso┼é├│w ) podczas keto adaptacji.

Czas adaptacji u ka┼╝dego jest indywidualny, mo┼╝e to by─ç od 14 dni do miesi─ůca.

Stan ketozy zaczyna się od 0,3 mmol/l ketonów we krwi, ale organizm potrzebuje czasu nauczyć się zamieniać ciała ketonowe na energię, jest to proces, im dłużej w stanie ketozy tym lepsze wykorzystanie ciał ketonowych na energię.

Dieta ketogeniczna sprawdza si─Ö przy insulinooporno┼Ťci, cukrzycy typu 2, jelicie dra┼╝liwym z odpowiednimi eliminacjami, przy stanach depresyjnych, wszelkie choroby neurologiczne, choroby zwi─ůzane z tarczyc─ů z zastosowaniem eliminacji ┼╝ywieniowych.

Ważna jest kontrola stanu zdrowia, wyników, jak organizm funkcjonuje na diecie ketogenicznej, generalnie nie ma przeciwwskazań, jeżeli dieta jest dobrze zbilansowana.

Tak, ale musz─ů by─ç odpowiednio dobrane, nie wszystkie owoce i warzywa mo┼╝na je┼Ť─ç. Z owoc├│w polecane s─ů jagodowe, z warzyw skrobiowe i str─ůczkowe nie s─ů zalecane.

Z t┼éuszczy ro┼Ťlinnych polecana jest oliwa z oliwek, a z t┼éuszczy nasyconych to mo┼╝e by─ç: smalec wieprzowy lub inny, mas┼éo klarowane, olej kokosowy.

Unikamy t┼éuszczy ro┼Ťlinnych takich jak: olej s┼éonecznikowy, z pestek winogron oraz innych ro┼Ťlinnych poza oliw─ů z oliwek bardzo dobrej jako┼Ťci z pierwszego t┼éoczenia.

Wybieramy nabia┼é t┼éusty, w miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci odstawi─ç mleko krowie, ma du┼╝e dzia┼éanie alergiczne.

Najlepiej sprawdza si─Ö erytrytol i ksylitol.

Nie jest to konieczne, ale bardzo pomaga w wej┼Ťciu w stan ketozy, spalaniu podlega tkanka t┼éuszczowa, zachodz─ů procesy autofagii. Jest to korzystne dla organizmu.

Dzienna poda┼╝ w─Öglowodan├│w przyswajanych nie powinna by─ç do 50g. Poziom keton├│w jest zale┼╝ny od ilo┼Ťci w─Öglowodan├│w w diecie, ale jest to zale┼╝ne r├│wnie┼╝ od stanu fizjologicznego organizmu.

– Poziom glukozy
– Poziom insuliny
– Aktywno┼Ťci fizycznej
– P┼éci
– Wieku
– Stanu zdrowia
– Wra┼╝liwo┼Ťci na insulin─Ö

Kwasica jest w├│wczas kiedy mamy wysoki poziom keton├│w we krwi ( 15-20 mmol/l ) oraz wysoki poziom glukozy we krwi. Mo┼╝e wyst─Öpowa─ç przy cukrzycy typu 1.

Poprzez formularz na stronie albo przez wej┼Ťcie w ikonk─Ö znany lekarz te┼╝ na stronie.

Dieta jest uk┼éadana pod konkretn─ů osob─Ö z zachowaniem zasad dotycz─ůcych diety ketogenicznej, oraz w ramach konsultacji kontrolnej s─ů nanoszone pojedyncze poprawki.

Wizyta trwa około 1,5 godziny.

Scroll to Top