Jak zmotywowa─ç si─Ö i zacz─ů─ç diet─Ö ketogeniczn─ů?

Zmiana ka┼╝dego nawyku wymaga odpowiedniego przygotowania. Dotyczy to tak┼╝e modyfikacji sposobu od┼╝ywiania. Jak zmotywowa─ç si─Ö do diety? U ka┼╝dego sprawdz─ů si─Ö inne metody, jednak nale┼╝y pami─Öta─ç, ┼╝e zmiany powinny by─ç wprowadzane stopniowo. Warto zacz─ů─ç od ma┼éych krok├│w, co pomo┼╝e zapobiec szybkiemu zniech─Öceniu si─Ö. Przed rozpocz─Öciem diety powinno si─Ö tak┼╝e przeprowadzi─ç research, w tym dotycz─ůcy tego, jak obliczy─ç deficyt kaloryczny oraz jak si─Ö od┼╝ywia─ç.

Jak zmotywowa─ç si─Ö do zacz─Öcia diety ketogenicznej?

Mikro nawyki to poj─Öcie coraz cz─Ö┼Ťciej pojawiaj─ůce si─Ö w dyskusjach o osi─ůganiu cel├│w. S─ů to ma┼ée przyzwyczajenia, dzi─Öki kt├│rym ┼éatwiej zmotywowa─ç si─Ö do nierezygnowania z d─ů┼╝enia do okre┼Ťlonych rezultat├│w. Wprowadzanie du┼╝ych zmian, kt├│re pojawiaj─ů si─Ö podczas plan├│w, ┼╝eby zacz─ů─ç diet─Ö ketogeniczn─ů, mo┼╝e prowadzi─ç do szybkiego stracenia motywacji.

Modyfikacj─Ö przyzwyczaje┼ä dotycz─ůcych tego, jak si─Ö od┼╝ywia─ç, mo┼╝na zacz─ů─ç od stopniowych modyfikacji obecnych posi┼ék├│w. Aby zmotywowa─ç si─Ö do diety ketogenicznej, nale┼╝y w pierwszym kroku odstawi─ç w─Öglowodany proste, czyli cukry, kasze, makarony, ry┼╝, oraz zrezygnowa─ç z ┼╝ywno┼Ťci przetworzonej. Warto tak┼╝e dowiedzie─ç si─Ö, jak obliczy─ç deficyt kaloryczny.

Ch─Ö─ç, ┼╝eby zacz─ů─ç diet─Ö ketogeniczn─ů, nie musi oznacza─ç, ┼╝e trzeba od┼╝ywia─ç si─Ö w niesmaczny spos├│b. Aby si─Ö zmotywowa─ç, mo┼╝na dobra─ç potrawy do swoich preferencji smakowych. W tym celu warto zapozna─ç si─Ö z przepisami, kt├│re znajduj─ů si─Ö w internecie lub ksi─ů┼╝kach kucharskich. Mo┼╝na pozna─ç tak┼╝e metody, jak obliczy─ç deficyt kaloryczny, kt├│re pomog─ů ustali─ç jad┼éospis.

Jak nie rezygnowa─ç z diety?

Opr├│cz przeprowadzenia researchu w tematyce od┼╝ywiania warto tak┼╝e zapozna─ç si─Ö z tym, jak powinno stawia─ç si─Ö cele, aby nie straci─ç motywacji. Zalecane jest, aby by┼éy one realistyczne i mierzalne. Gdy chce si─Ö zacz─ů─ç diet─Ö, warto okre┼Ťli─ç oczekiwane rezultaty i kiedy maj─ů by─ç one spe┼énione (np. ÔÇťza dwa tygodnie ca┼ékiem zrezygnuj─Ö zÔÇŽÔÇŁ, ÔÇťza miesi─ůc b─Öd─Ö od┼╝ywia─ç si─Ö lepiejÔÇŁ itd.). Mierzalno┼Ť─ç pozwala na to, by si─Ö zmotywowa─ç do dalszych dzia┼éa┼ä.

Jak obliczy─ç deficyt kaloryczny?

Plany do tego, ┼╝eby zacz─ů─ç diet─Ö ketogeniczn─ů, wi─ů┼╝─ů si─Ö z r├│┼╝nymi pytaniami. Wiele os├│b zastanawia si─Ö, jak powinno si─Ö od┼╝ywia─ç, aby spo┼╝ywa─ç mniej kalorii, ni┼╝ wymaga tego zapotrzebowanie organizmu. Taki stan nazywa si─Ö deficytem kalorycznym. Mo┼╝na go obliczy─ç za pomoc─ů specjalnych wzor├│w. Bior─ů one pod uwag─Ö czynniki takie jak: podstawowa przemiana materii, wsp├│┼éczynnik aktywno┼Ťci fizycznej, p┼ée─ç, wiek, masa cia┼éa, wzrost. W internecie znajdziesz kalkulatory, kt├│re obliczaj─ů deficyt kaloryczny po podaniu wymaganych danych. Mo┼╝na tak┼╝e skorzysta─ç z us┼éug specjalisty w dziedzinie diety niskow─Öglowodanowej (low carb).

Scroll to Top