Dieta low carbs a poziom energii

posiłki na diecie low carb od dietetyka wrocław

Dobry plan dietetyczny pomaga nie tylko uzyska─ç prawid┼éow─ů wag─Ö, cho─ç wiele os├│b g┼é├│wnie z takim nastawieniem zmienia swoje menu i przyzwyczajenia. Prawid┼éowo dobrany jad┼éospis odpowiada r├│wnie┼╝ za samopoczucie na co dzie┼ä. A jak dieta low carbs wp┼éywa na poziom energii i witalno┼Ť─ç? Przeczytaj poni┼╝szy artyku┼é, by dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej!

Czym jest dieta low carbs?

To model ┼╝ywienia zak┼éadaj─ůcy nie tyle wykluczenie, co ograniczenie w─Öglowodan├│w. Stosuje si─Ö go m.in. w celu szybkiego spalenia nadprogramowych kilogram├│w, przez wy┼é─ůczenie lub zmniejszenie ilo┼Ťci w codziennym jad┼éospisie takich produkt├│w jak np. kasze, bia┼ée pieczywo, makaron i ry┼╝. Ma ona 3 g┼é├│wne warianty. Wyr├│┼╝nia si─Ö diet─Ö:

ÔÇó bardzo ketogeniczn─ů polegaj─ůc─ů na zredukowaniu w─Öglowodan├│w do 50 g/24h,

ÔÇó niskow─Öglowodanow─ů, z ograniczeniem cukr├│w do 130 g na dob─Ö,

ÔÇó ┼Ťredniow─Öglowodanow─ů, opieraj─ůc─ů si─Ö na spo┼╝ywaniu tych sk┼éadnik├│w w ilo┼Ťci od 130 do 225 gram├│w dziennie.

Ostatni model jest najmniej radykalny i zbli┼╝ony do dolnych limit├│w tradycyjnej piramidy ┼╝ywieniowej. Trzeba jednak pami─Öta─ç, ┼╝e zapotrzebowanie na ÔÇ×w─ÖgleÔÇŁ powinno by─ç wyliczone stosownie do indywidualnych potrzeb danej osoby, w zale┼╝no┼Ťci od m.in. jej wieku, p┼éci, stanu zdrowia i stopnia aktywno┼Ťci fizycznej.

Dieta low carbs a keto

Dla wielu os├│b dieta niskow─Öglowodanowa jest tym samym, co popularna w ostatnim czasie dieta ketogeniczna. Jednak nie mo┼╝na kategorycznie postawi─ç mi─Ödzy nimi znaku r├│wno┼Ťci. De facto ÔÇ×ketoÔÇŁ to najradykalniejsza odmiana low carbs , zak┼éadaj─ůca dostarczanie maksymalnie do 30-50 g w─Öglowodan├│w na dob─Ö.

Energia na diecie low carbs

W tradycyjnej piramidzie ┼╝ywieniowej to w┼éa┼Ťnie te makrosk┼éadniki s─ů podstawowym ÔÇ×paliwemÔÇŁ naszego organizmu. Nic dziwnego, ┼╝e niekt├│rzy obawiaj─ů si─Ö ospa┼éo┼Ťci w zwi─ůzku z ograniczeniem ich w codziennym jad┼éospisie. Faktycznie ÔÇô w pocz─ůtkowych dniach mog─ů pojawi─ç si─Ö takie objawy jak senno┼Ť─ç, b├│le mi─Ö┼Ťni i dekoncentracja. Na d┼éu┼╝sz─ů met─Ö jednak model ┼╝ywienia low carbs zapewnia normalizacj─Ö poziomu cukru, a tak┼╝e pozyskiwanie energii z cia┼é ketonowych, w kt├│re przekszta┼écane s─ů lipidy. Dzi─Öki temu wiele os├│b po pewnym czasie dostrzega znaczny wzrost poziomu energii i jednocze┼Ťnie traci zb─Ödne kilogramy.

Jak zaplanowa─ç diet─Ö low carbs?

Niezale┼╝nie, czy to dieta keto, czy low carbs, ograniczenie w─Öglowodan├│w wymaga dog┼é─Öbnej wiedzy z zakresu dietetyki. Wynika to z faktu, ┼╝e wraz z wy┼é─ůczeniem pewnych produkt├│w mo┼╝e spa┼Ť─ç poda┼╝ istotnych mikrosk┼éadnik├│w. Trzeba te┼╝ pami─Öta─ç o w┼éa┼Ťciwym ÔÇ×wychodzeniuÔÇŁ z tego modelu ┼╝ywienia, aby unikn─ů─ç szybkiego przyrostu masy. Je┼Ťli chcesz mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e uzyskasz upragnione efekty ÔÇô zach─Öcam do kontaktu.

Scroll to Top