5 Wrog├│w Odchudzania

Dietetyk online - słodycze czy warzywa

1. Woda

Nasz organizm sk┼éada si─Ö w 75-80% z wody, woda jest no┼Ťnikiem do wszystkich reakcji biochemicznych, jakie zachodz─ů w naszym organizmie. Ile powinni┼Ťmy pi─ç wody? To zale┼╝y indywidualnie od ka┼╝dego organizmu, od aktywno┼Ťci fizycznej, od temperatury powietrza. Trzeba s┼éucha─ç swojego organizmu. Powinno si─Ö wypija─ç 30 ml na 1 kg masy cia┼éa.


Jak wpływa woda na nas:

  • Im mniej pijesz tym organizm wi─Öcej kumuluje
  • Zwalniaj─ů procesy biochemiczne zachodz─ůce w naszym organizmie
  • Zwalnia przemiana materii
  • Cierpisz na migreny
  • Krew jest bardziej g─Östa 

2. Sen

Jeden z czynnik├│w wp┼éywaj─ůcych na nasz stan zdrowia, na gospodark─Ö hormonaln─ů w naszym organizmie. Sen jest niezb─Ödny do regeneracji, powinni┼Ťmy spa─ç 7-8 godzin i odpowiednich ramach czasowych 21:00/22:00 do 5:00/6:00. Wysypianiu si─Ö sprzyja te┼╝ unikanie ekspozycji na niebieskie ┼Ťwiat┼éo, kt├│re emituje telefon, komputer czy telewizor.┬á

Jak wpływa na nas brak snu:

3. Alkohol

Jako jeden z wrog├│w odchudzania, zaburza sen, a to wp┼éywa negatywnie na utrat─Ö masy cia┼éa, alkohol jest trucizn─ů dla naszego organizmu.

Jak wpływa spożywanie alkoholu na organizm:

4. Stres

Jeden z czynnik├│w maj─ůcy du┼╝y wp┼éyw na nasze zdrowie, bardzo negatywnie wp┼éywa na uk┼éad immunologiczny. Musimy umie─ç radzi─ç sobie ze stresem, wybiega─ç, wyskaka─ç, tak aby si─Ö go pozby─ç z naszego organizmu. Naucz si─Ö odpuszcza─ç i uwalnia─ç rzeczy, na kt├│re nie masz wp┼éywu.┬á

Jak wpływa stres na nas:

  • Cz─Östo zajadamy stres, impulsywnie bez kontroli 
  • Spowalnia nasz metabolizm
  • Jest przyczyn─ů wielu chor├│b mi─Ödzy innymi autoimmunizacyjnych

5. Witamina D3

Jedna z wa┼╝niejszych witamin maj─ůca du┼╝y wp┼éyw na nasze zdrowie, samopoczucie i kondycj─Ö. W naszym klimacie powinni┼Ťmy suplementowa─ç witamin─Ö D3 od wrze┼Ťnia do ko┼äca kwietnia, a osoby starsze ca┼éy rok.

Jak wpływa poziom wit D3 na nasz organizm:

  • Poprawia odporno┼Ť─ç organizmu
  • Wp┼éywa na poziom leptyny odpowiedzialny za uczucie syto┼Ťci
  • Na wp┼éyw na konwersj─Ö fT3 do fT4 a hormony te oddzia┼éowuj─ů na przemian─Ö materii
  • Wzmacnia nasze ko┼Ťci, przez co mo┼╝emy uprawia─ç sport
Scroll to Top