5 Wrogów Odchudzania

kobieta zastanawiająca sie nad rodzajem przekąski - słodycze czy warzywa

1. Woda

Nasz organizm składa się w 75-80% z wody, woda jest nośnikiem do wszystkich reakcji biochemicznych jakie zachodzą w naszym organizmie. Ile powinniśmy pić wody? To zależy indywidualnie od każdego organizmu, od aktywności fizycznej, od temperatury powietrza. Trzeba słuchać swojego organizmu. Powinno się wypijać 30ml na 1 kg masy ciała.


Jak wpływa woda na nas:

  • Im mniej pijesz tym organizm więcej kumuluje
  • Zwalniają procesy biochemiczne zachodzące w naszym organizmie
  • Zwalnia przemiana materii
  • Cierpisz na migreny
  • Krew jest bardziej gęsta 

2. Sen

Jeden z czynników wpływających na nasz stan zdrowia, na gospodarkę hormonalną w naszym organizmie. Sen jest niezbędny do regeneracji, powinniśmy spać 7-8 godzin i odpowiednich ramach czasowych 21:00/22:00 do 5:00/6:00. Wysypianiu sprzyja też unikanie ekspozycji na niebieskie światło, które emituje telefon, komputer czy telewizor. 

Jak wpływa na nas brak snu:

  • Powoduje wzrost masy ciała
  • Zaburzony jest poziom hormonu leptyny i greliny
  • Wzrasta apetyt na słodycze
  • Wyższy poziom glukozy co prowadzi do cukrzycy typu 2 

3. Alkohol

Jako jeden z wrogów odchudzania, zaburza sen, a to wpływa negatywnie na utratę masy ciała, alkohol jest trucizną dla naszego organizmu.

Jak wpływa spożywanie alkoholu na organizm:

  • Prowadzi do wzrostu poziomu insuliny czego konsekwencją jest hipoglikemia
  • Następuje zatrzymanie wody w organizmie, a tym samym powoduje obrzęki
  • Jest kaloryczny, piwo i wino zawiera dużo węglowodanów

4. Stres

Jeden z czynników mający duży wpływ na nasze zdrowie, bardzo negatywnie wpływa na układ immunologiczny. Musimy umieć radzić sobie ze stresem, wybiegać, wyskakać, tak aby się go pozbyć z naszego organizmu. Naucz się odpuszczać i uwalniać rzeczy, na które nie masz wpływu. 

Jak wpływa stres na nas:

  • Często zajadamy stres, impulsywnie bez kontroli 
  • Spowalnia nasz metabolizm
  • Jest przyczyną wielu chorób między innymi autoimmunizacyjnych

5. Witamina D3

Jedna z ważniejszych witamin mająca duży wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i kondycję. W naszym klimacie powinniśmy suplementować wit D3 od września do końca kwietnia, a osoby starsze cały rok.

Jak wpływa poziom wit D3 na nasz organizm:

  • Poprawia odporność organizmu
  • Wpływa na poziom leptyny odpowiedzialny za uczucie sytości
  • Na wpływ na konwersję fT3 do fT4 a hormony te oddziałowują na przemianę materii
  • Wzmacnia nasze kości przez co możemy uprawiać sport
Przewiń do góry